fredag 20 februari 2009

Kapitel 3: Dimman tjocknar... KABOOOM! *Lugnet efter stormen....*

Dagen i gryning, vaknade jag ca en halvtimme innan klockan skulle ringa.
Ack, ve och vånda! Denna dag! Som knappt ens hade börjat... Efter en tids biologiskt "snoozande" drog jag slutligen röfven ur vagnen och satte fart med diverse morgonsysslor.

Mina matmödrar sov, och solen började sakta men säkert snigla sig uppåt på den klarblå himlen. En djup suck.

Tiden drar ihop sig likt komprimerad luft som inte vill ta sig ur slangarna.

*Benny Hill musik*
Meeeeeeeeeeeen mina damer och herrar, idag är det inte läge att vara opepp, för idag på morgonen så gjorde jag och Björn färdigt vår fina Robotsystem 70 replika som vi tog en saddams massa kort på! Och mitt i allt dyker en klasskamrat (aka, Becky) upp med sitt Crew och gjorde det dem skulle! =D Peppmeter... RIIISIIIING!! Sedan droppar bomben.
*end Benny Hill musik*
Vi ska ut på golvet och rigga. "Ja förfan, det bidde en prima avslutning!" tänkte en underlig liten filmarbetare (moi ), men sen kommer vemodet. Dags att säga "Buh-Bye" till halva gänget, Hasse, Viktor, Anna, Christina och Wilda (Hunden) (Owe vart inte där, så han fick en sparkhälsning via Viktor, MUHA!).
Det gjort, med en hundkyss på näsan och många kramar och sparkönskningar, så beger vi oss ut, till McDonalds för att käka, Björn, Gusten, Johan och jag (vi hann ju inte käka innan vi stack, nåja, McD kan man väl klaga på, om man är kräsen).

10 minuter senare.
On the road again
Goin to places I have never been.

Japp, en bilfärd senare var vi på plats vid något filmhus där en mycket trevlig inspelningsledare vid namn Joakim befann sig (inget märkvärdigt med det, jag råkar bara tycka att han är en väldigt cool inspelningsledare, inte så underligt dock, han är ju från Götet! =D).

And in front of us låg nu många timmar av riggande av en FÖRBENAD luftkanon som skulle vara med i en reklamfilm (heaven knows what).
Stånk, stön och könsord kommer jag säga varje gång jag ser något som jag kan knyta an till den (även om jag kanske inte är den som blev mest irriterad, jag blev inte så överdrivet synligt irriterad i vilket fall, så whatever).
Å den funká te slüt så jag gillar den endå. =)

Last call! On the rocks!
Jag ser mig själv gå i slowmotion mot dörren ut mot gatan, om en vecka är jag tillbaks i skolan som en elev igen.
En Jävligt Nyhändig, Pepp, och Pro(-wannabe) elev!
Så tog man farväl av Johan, Gusten och Björn också. Tråkigt, men thats life, Yeah. B)
Nu ska jag hem och experimentera med nästan allt jag lärt mig (kanske dröjer ett tag innan jag snickrar ihop en gasolkanon, menmen).

Slutord:
Stort tack till alla på Panorama Film- och Teatereffekter! Nästa gång vi ses ska jag fanimig ha körkort! =D

Sista praktikinlägget, epilog i övermorrn. Ciao Bella! =D

1 kommentar:

  1. ooohh ;(, så det var sista gången?
    Nåja, det betyder att du kommer tillbaka till paradisön?? Jippie!!

    Du skriver asskönt, du skapar meningar som jag inte visste existerade, va fan du borde skriva mer, typ manus eller berättelser!

    Hade!

    SvaraRadera